TÉRKÖVEZÉS
Kompromisszumok és kötöttségek nélkül!
TÉRKÖVEZÉS vagy TÉRKŐ LERAKÁS? – Hívhatjuk bárhogyan, a minőség számít
Térkövezzünk vagy sem?
Természetesen térkövezzünk!
A kivitelező kiválasztása mindig kritikus lépés. Sajnos manapság sokan „értenek” az építőiparhoz, ami gyakran problémákhoz vezet. Fontos, hogy megbizonyosodjon a referenciákról. Mi kizárólag saját munkáink fotóit mutatjuk be, és szükség esetén kapcsolati információt is adunk referenciáinkhoz.

TÉRKÖVEZÉSI MUNKAFOLYAMATUNK


INGYENES FELMÉRÉS ÉS ÁRAJÁNLAT
Pontos felméréssel és részletes árajánlattal kezdünk.
TEREP ELŐKÉSZÍTÉSE
Az útban lévő fák és bokrok eltávolítása.
FÖLDMUNKA
A szükséges mélységű tükör kiszedése.
SZEGÉLYEZÉS
A térkövezendő terület körüli szegélyezés.
MURVA SZÉTSZÓRÁSA ÉS DÖNGÖLÉSE
11-35 mm-es murva egyenletes elosztása és ledöngölése.
FELTÖLTÉS ZÚZALÉKKAL
15 mm-es zúzalékkal való feltöltés és szintre húzás.
TÉRKŐ LERAKÁSA
A térkövek precíz elhelyezése, szükség esetén vágásokkal.
HOMOK BESÖPRÉS ÉS DÖNGÖLÉS
Homokkal való kitöltés és a végső ledöngölés.
AZ ELSŐDLEGES SZEMPONT
Amennyiben a térkövezés elsődleges szempontja az „olcsóság” az is érthető. De egy valamit itt az elején tisztázni kell!
Többféle módszerrel lehet olcsóbb egy térkövezés:
- Kihagyunk a rétegrendből egy-két lépést (például nem kell alá annyi murva).
- Nem megfelelő szegélyzést használunk, extrém esetben kihagyjuk a szegélyt mert így olcsóbb lesz a térkövezés.
- Meghatározott szinteltérés esetében nem a megfelelő módszert alkalmazzuk a térkövek lerakásánál.
- A megrendelő a munka megkezdése előtt jól átgondolja, hogy pontosan mit szeretne és nem menet közben változik a terv folyamatosan (ebben szívesen segítünk).
- A kivitelező saját gépparkkal dolgozik, nem kell várni a gépekre 2-3 hetet (földmunkáknál).
- A szakmai tapasztalat azon a szinten van a kivitelezőnél, mikor a rutin akár felére rövidíti a kivitelezés idejét.
Az első és második esetben nem mi vagyunk a megfelelő partner!
Vannak dolgok amiken nem lehet vagy inkább szabad spórolni. Térkövezésnél a megfelelő rétegrend betartása és a szakmailag jól kiválasztott szegélyzés ilyen.

MI TÖRTÉNHET, HA NEM TARTJUK BE A MEGFELELŐ RÉTEGRENDET?

A leggyakoribb probléma, hogy a járművek nyomvonala „vályússá” válik. Ez nem csak csúnya, de az egész terület instabillá válhat. Ha ilyen „olcsó” megoldásokat alkalmaznánk, folyamatosan garanciális javításokat kellene végeznünk. Mivel az idő számunkra is értékes, ilyen kéréseket nem vállalunk.